DO VALUE GREECE ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣH ΓΙΑ ΠΕΛΑΤΗ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΜΑΣ

Άλλη μία τραπεζική διαμεσολάβηση διενεργήθηκε για πελάτη του γραφείου μας με την εταιρεία διαχείρισης δανείων Do Value Greece. Ο δανειολήπτης κάτοικος πόλης της Μακεδονίας είχε δάνειο ύψους 120.000 ευρώ στη τράπεζα Εurobank.

Ο δανειολήπτης είχε στο παρελθόν μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία σαν επιχειρηματίας στην πόλη του, ενώ στην κυριότητα του διαθέτει αρκετά ακίνητα. Εν τούτοις η επιχείρησή του δεν πήγε καλά. Πλέον το εισόδημά του έχει συρρικνωθεί και ένα ποσό δανείου που κάποτε ήταν απολύτως προσιτό για αυτόν πλέον είναι εξαιρετικά δύσκολο να το διαχειριστεί.

Το αίτημα για την τραπεζική διαμεσολάβηση με τα εξειδικευμένα στελέχη της εταιρείας κατατέθηκε τον Μάρτιο του 2020. Εν τέλει η διαμεσολάβηση έγινε τον Δεκέμβριο του 2020. Η διαδικασία έγινε on line. Η επικοινωνία μέσω των υπολογιστών ήταν δύσκολη και κουραστική. Ο οφειλέτης πρότεινε την εφ άπαξ καταβολή του ποσού των 60.000 ευρώ προκειμένου να διαγραφούν τόκοι του δανείου. Η στάση των εκπροσώπων της εταιρείας ήταν αμετακίνητη. Δεν διεγράφη ούτε ένα ευρώ παρόλη την προσφορά του ποσού των 60.000 ευρώ. Η αιτιολόγηση της θέσης αυτής της εταιρείας ήταν η ύπαρξη αρκετών περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη. Η διαπραγμάτευση ήταν ουσιαστικά για μία χαμηλή μηνιαία δόση, άτοκη για ένα διάστημα και έντοκη μετά, ενώ η βαθύτερη επιθυμία του οφειλέτη ήταν να μπορέσει να απεμπλακεί από το δάνειο και όχι να το παρατείνει.

Στο τέλος μετά από εννιά ώρες συζητήσεων, ο οφειλέτης εξωθήθηκε να υπογράψει μία ρύθμιση που δεν τον ικανοποιούσε υπό τον φόβο έναρξης διαδικασιών αναγκαστικής εκτέλεσης της περιουσίας του, καθώς η πλευρά της εταιρείας ήταν ανένδοτη σε οποιαδήποτε συζήτηση για διαγραφή που επιθυμούσε ο δανειολήπτης. Σε μεταξύ μας επικοινωνία ο δανειολήπτης μου εκμυστηρεύτηκε ότι ένοιωσε απογοητευμένος και ένιωσε ότι τα στελέχη της εταιρείας «σπανε πλακα» κατά δήλωσή του, με το πρόβλημά του. Λαμπερό χαμόγελο, υπέρμετρη ευγένεια, ήπια μη συγκρουσιακή στάση, ήταν η επικοινωνιακή τεχνική των εκπροσώπων της εταιρείας. Στην πραγματικότητα ο άνθρωπος ένιωσε ότι τον «εμπαίζουν με το χαμόγελο».

Όλοι μπορούμε να καταλάβουμε ότι σε μία διαπραγμάτευση δανείου η πλευρά της εταιρείας βρίσκεται σε θέση υπεροχής έναντι του δανειολήπτη. Η εταιρεία Do Value Greece ξεκίνησε τη δραστηριότητα της στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 2020. Διαχειρίζεται τώρα και στο μέλλον τα δάνεια της τράπεζας Eurobank και από τον Ιανουάριο του 2021 θα διαχειρίζεται και τμήμα των δανείων της Εθνικής Τράπεζας. Για να γίνει κατανοητό, τα δάνεια νομίμως μεταβιβάστηκαν σε ξένες εταιρείες. Βέβαια τα δάνεια δεν είναι μόνο δάνεια, δηλαδή νούμερα, αλλά είναι και άνθρωποι, εμμέσως μεταβιβάστηκαν ανθρώπινες υποθέσεις σε εταιρείες του εξωτερικού οι οποίες ανέθεσαν σε εταιρείες διαχείρισης εδώ στην Ελλάδα την διαχείριση των δανείων. Άρα από αλλού ξεκίνησαν οι δανειολήπτες, τα δάνειά τους αλλού «ταξίδεψαν», αλλού έχουν καταλήξει. Άλλον είχαν απέναντί τους αρχικά και άλλον έχουν τώρα. Τηλεφωνήματα από στελέχη-υπαλλήλους της εταιρείας, έτοιμες προτάσεις καθώς η εταιρεία επιθυμεί γρήγορη διευθέτηση και άμεση ροή χρημάτων στο ταμείο της, κάθε φορά τηλεφωνήματα από διαφορετικούς υπαλλήλους (ο συντονισμός και η οργάνωση μεταξύ των τμημάτων της εταιρείας δεν είναι επαρκής) που πιέζουν για άμεση υπογραφή της προτεινόμενης ρύθμισης, καθώς πιέζονται και αυτοί ως υπάλληλοι για να «πιασουν» στόχους, επικοινωνία μόνο τηλεφωνική και το κυριότερο οι ρυθμίσεις κάποιες φορές είναι τύπου «take it or leave it» δηλαδή δέξου το ή άστο.

Καλό είναι οι δανειολήπτες να μελετούν την πρόταση ρύθμισης που τους στέλνει η εταιρεία προσεκτικά, να αντιλαμβάνονται τους όρους και τις δεσμεύσεις που αναλαμβάνουν, αλλά και να κάνουν τις αντιπροτάσεις τους προσπαθώντας για ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Παρατηρείται το φαινόμενο οι υπάλληλοι να προτρέπουν τους δανειολήπτες να υπογράψουν όπως-όπως και γρήγορα χωρίς καθοδήγηση από νομικό που θα τους επεξηγήσει τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν θεωρώντας ότι η ύπαρξη νομικού συμβούλου θα τους «χαλάσει» τη δουλειά. Βλέποντας όλη τη χρόνια ταλαιπωρία των δανειοληπτών στη θέση τους θα φρόντιζα αναλαμβάνοντας την ευθύνη μου να έχω επαρκή ενημέρωση για τις δεσμεύσεις που αναλαμβάνω.

Σε περιπτώσεις δανειοληπτών χωρίς περιουσιακά στοιχεία υπάρχουν προτάσεις μεγάλων διαγραφών. Όταν υπάρχουν περιουσιακά στοιχεία η διαπραγμάτευση είναι πιο δύσκολη αν ο οφειλέτης επιθυμεί διαγραφές. Στο ερώτημα τι εναλλακτικές λύσεις έχει ένας δανειολήπτης η απάντηση είναι ότι το εργαλείο ρυθμίσεων για οριστική ρύθμιση των χρεών που θεσμοθέτησε το κράτος είναι ο πτωχευτικός νόμος (το πρόγραμμα γέφυρα είναι μια διευκόλυνση, μια επιδότηση δόσης για λίγους μήνες και όχι οριστική διευθέτηση). Ο πτωχευτικός νόμος εκτός από την δικαστική διέξοδο εμπεριέχει και το σκέλος του εξωδικαστικού μηχανισμού μέσω ειδικής πλατφόρμας που θα ρυθμίζει συνολικά οφειλές φυσικών προσώπων και νομικών προσώπων για τράπεζες, εφορίες, ασφαλιστικά ταμεία.

Στο γραφείο μας μετά τη μελέτη της υπόθεσής σας, παρέχουμε υπεύθυνη και ειλικρινή συμβουλευτική σχετικά με τις διεξόδους, τις εναλλακτικές και τα εργαλεία ρύθμισης που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, καθώς και τα θετικά και αρνητικά σημεία της κάθε λύσης. Μπορείτε να επικοινωνήσετε στο mail και στα τηλέφωνα του γραφείου.

Scroll to Top