Θέλω να ρυθμίσω το δάνειο μου με την Τράπεζα αλλά δεν θέλω να πάω σε δικαστήριο ή στο νόμο Κατσέλη.
Μπορεί να γίνει αυτό ;

Πλέον στην Ελλάδα υπάρχουν και εναλλακτικοί τρόποι ρύθμισης μιας διαφοράς ιδιωτικού δικαίου δηλαδή με απλά λόγια για διαφορές με ιδιώτες όπως πχ για ένα θέμα δανείου με Τράπεζα (όχι όμως για χρέη στο δημόσιο) μπορώ πλέον να απευθυνθώ σε έναν διαπιστευμένο διαμεσολαβητή που θα προσκαλέσει την Τράπεζα σε Διαμεσολάβηση και να ξεκινήσει η διαδικασία της Διαμεσολάβησης που διαρκεί μικρό χρονικό διάστημα έχει πολύ μικρότερο κόστος από μια δικαστική διαμάχη και φέρνει εξίσου σημαντικά αποτελέσματα.

Ιδίως αν έχετε δάνειο στην τράπεζα Eurobank η οποία έχει δημιουργήσει ειδικό τμήμα τραπεζικής διαμεσολάβησης  η διαμεσολάβηση μπορεί να έχει θετικά  αποτελέσματα για εσάς.

Το γραφείο μας μπορεί με συνέπεια να αναλάβει υποθέσεις ρύθμισης χρεών. Η Άννα Κορσάνου είναι η ίδια διαπιστευμένη μεσολαβήτρια, γνώστης της διαδικασίας και του θεσμού της Διαμεσολάβησης με τη μεγαλύτερη εμπειρία σε τραπεζικές διαμεσολαβήσεις  και μπορεί να σας καθοδηγήσει στην προσπάθεια αυτή.

Επίσης η Εθνική Τράπεζα έχει ξεκινήσει δίαυλο επικοινωνίας με δανειολήπτες και προσπαθεί με διμερείς διαπραγματεύσεις να ρυθμίσει δάνεια εφαρμόζοντας  σε αρκετές περιπτώσεις στεγαστικών δανείων το πρόγραμμα “Διαχωρίζω και Διευθετώ“. Προσοχή η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και εξετάζονται τα συγκεκριμένα οικονομικά στοιχεία του κάθε δανειολήπτη και ιδίως στοιχεία που αποδεικνύουν την οικονομική του αδυναμία.

Τι είναι η Διαμεσολάβηση δείτε εδώ.

 ΑΠΛΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

1 Γιατί να βάλω και να  πληρώσω δικηγόρο ;

Αυτό είναι ένα σύνηθες ερώτημα που ακόμα και αν ο ίδιος ο δανειολήπτης ενδιαφερόμενος δεν το έχει, του το καλλιεργεί ο περίγυρός του. Γενικότερα υπάρχει άσχημη εικόνα για το δικηγόρο. Οι δανειολήπτες προσφεύγουν εξ ανάγκης  σε αυτόν με καχυποψία και επιφυλακτικότητα. Σε κάθε επάγγελμα υπάρχουν σωστοί και μη σωστοί επαγγελματίες. Αν βρείτε ένα δικηγόρο που είναι υπεύθυνος, που απαντάει στα τηλεφωνήματα σας, που σας αφιερώνει χρόνο για να σας εξηγήσει το πρόβλημά σας, που με αμεσότητα χειρίζεται την υπόθεσή σας, η σχέση αυτή μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια για εσάς καθώς μια σωστή νομική συμβουλή μπορεί να σας προστατεύσει από τεράστια ταλαιπωρία και προβλήματα στο μέλλον, ενώ λανθασμένοι νομικοί χειρισμοί μπορεί να προκαλέσουν καταστροφή χωρίς υπερβολή.

2 Πήγα σε κατάστημα της Τράπεζας και μου είπαν ότι δε χρειάζομαι δικηγόρο και με πίεσαν αμέσως να υπογράψω ρύθμιση ενώ δεν μου επιτρέπουν να πάρω το προσχέδιο της ρύθμισης να το μελετήσω πριν υπογράψω.

Οι τράπεζες έχουν ανάγκη με κάθε τρόπο και άμεσα να «κλείσουν» τα κόκκινα δάνεια. Άρα συμφέρον τους είναι με κάθε τρόπο ο δανειολήπτης να υπογράψει αν γίνεται και αύριο  μια ρύθμιση για να μην φαίνεται το δάνειο κόκκινο. Ο δανειολήπτης όμως πριν υπογράψει δικό του  συμφέρον είναι να αντιλαμβάνεται τι υπογράφει και ποιες υποχρεώσεις αναλαμβάνει. Στο σημείο αυτό είναι απαραίτητη η συμβουλή ενός δικηγόρου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο. Αν τότε οι δανειολήπτες είχαν σωστά ενημερωθεί και καταλάβαιναν τι ρίσκο αναλαμβάνουν ενδεχομένως να μην έμπλεκαν τώρα σε αυτόν τον κυκεώνα. Ασφαλώς υπέγραψαν έγγραφα αλλά δεν είχαν τις γνώσεις να καταλάβουν τι υπογράφουν.

3 Πήγα στην Τράπεζα που έχει ανάλογο τμήμα διαμεσολάβησης και ζήτησα να κάνω τραπεζική διαμεσολάβηση και οι υπάλληλοι στο κατάστημα μου είπαν ότι δεν με συμφέρει

Έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο οι υπάλληλοι των καταστημάτων με πολύ έντονη πίεση να αποθαρρύνουν τους δανειολήπτες να επιλέξουν την τραπεζική διαμεσολάβηση με το επιχείρημα ότι δεν θα καταφέρουν κάτι περισσότερο. Στην πραγματικότητα το κάθε κατάστημα επιθυμεί να δείχνει στους ανωτέρους του ότι επιτυγχάνει όσο το δυνατόν περισσότερες ρυθμίσεις άρα οι υπάλληλοι είναι σωστοί και άξιοι. Εν τούτοις ο δανειολήπτης πρέπει να δει το συμφέρον το δικό του και όχι των τραπεζικών υπαλλήλων. Η αλήθεια είναι ότι  είναι διαφορετική η ρύθμιση που γίνεται στο κατάστημα όπου μετά την επεξεργασία των εγγράφων απλά η τράπεζα σου ανακοινώνει την πρότασή της χωρίς περαιτέρω επικοινωνία και διαφορετική η διαμεσολάβηση όπου γίνεται διαπραγμάτευση του δανείου με κατ ιδίαν συμμετοχή ανώτερων  στελεχών της τράπεζας και δικηγόρου του δανειολήπτη  και με περισσότερα περιθώρια ευέλικτου αποτελέσματος.

 

  1. Οι Τράπεζες κάνουν ρυθμίσεις για κόκκινα δάνεια ;

Ναι κάνουν ρυθμίσεις και φτάνουν ακόμα και σε διαγραφή χρέους. Στην απλή διαπραγμάτευση δεν είναι υποχρεωτική η παράσταση δικηγόρου. Δηλαδή μπορεί ο δανειολήπτης μόνος του να κάνει διαπραγμάτευση με την Τράπεζα.

 

  1. Αν έχω χάσει στο Ειρηνοδικείο μπορώ να πάω μετά στην Τράπεζα και να ζητήσω ρύθμιση μήπως δεν με δει ευνοϊκά

Δεν θα υπάρχει πρόβλημα  και πάλι η Τράπεζα θα προτείνει ρύθμιση

  1. Τι είναι η διαμεσολάβηση ; Οι Τράπεζες τη δέχονται;

Είναι ένας τρόπος να λύσεις τη διαφορά σου να διαπραγματευτείς χωρίς δικαστήρια. Παλιά δεν το δέχονταν οι Τράπεζες τώρα το δέχονται εφ όσον έχουν τμήμα διαμεσολάβησης. Οι υπόλοιπες τράπεζες κάνουν διαπραγμάτευση.

  1. Τι θα κερδίσω με τη διαμεσολάβηση ;

Χρόνο, χρήματα , ψυχική φθορά. Η διαδικασία γίνεται με την παρουσία των μερών των δικηγόρων τους και του διαμεσολαβητή που ΔΕΝ είναι δικαστής, αλλά αμερόληπτο πιστοποιημένο άτομο που προσπαθεί να βρει λύσεις διευθέτησης της διαφοράς

  1. Πώς  γίνεται πρακτικά ;

Στέλνει  ο διαμεσολαβητής στην Τράπεζα πρόσκληση για διαμεσολάβηση κι αν δεχτεί (που τώρα έχουμε παράδειγμα που δέχεται ) ξεκινάει η διαδικασία. Συνάντηση σε συγκεκριμένο χώρο που θα διαλέξουν και οι δυο και διαπραγμάτευση μέσω ενός  αμερόληπτου  διαμεσολαβητή

  1. Προχωρά στην Ελλάδα η διαμεσολάβηση να την εμπιστεύομαι ;

Πλέον η διαμεσολάβηση αποτελεί υποχρεωτικό προστάδιο σε πληθώρα υποθέσεων πριν τη προσφυγή στη δικαιοσύνη. Στις υποθέσεις αυτές δεν συγκαταλέγεται η τραπεζική διαμεσολάβηση που είναι προαιρετική.

Επικοινωνήστε μαζί μας

Χαρίλαου Τρικούπη 22, 4oς όροφος

Αθήνα 

210 38 00 573  

693 7523 113

korsanou@yahoo.gr

Βρείτε μας στα social media