Τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο είναι γνωστό πόσο ταλαιπωρούν τους δανειολήπτες, μετά την αλλαγή της ισοτιμίας, αλλά και ,προς το παρόν τουλάχιστον, τις αρνητικές για αυτούς αποφάσεις των δικαστηρίων.
Και ενώ οι ψυχροί αριθμοί έχουν τους δικούς τους κανόνες, στις διαμεσολαβήσεις αναδεικνύεται το ανθρώπινο στοιχείο στις υποθέσεις των δανειακών οφειλών. Η προετοιμασία μιας διαμεσολάβησης είναι καθοριστική για την επιτυχία ή την αποτυχία της διαδικασίας, ενώ κατά τη διάρκεια της διαμεσολάβησης πρέπει να «συντονιστούν» λογικά και ψυχολογικά πολλά πρόσωπα. Η διαδικασία λοιπόν είναι εξαιρετικά κουραστική, χρονοβόρα, αλλά και σημαντική και αποτελεσματική, αφού τελικά το αποτέλεσμα μετράει.
Αυτή άλλωστε είναι και η βασική αρχή του γραφείου της Διαμεσολαβήτριας Άννας Κορσάνου για αυτό και υπάρχει επιτυχία σε όλες τις διαμεσολαβήσεις που έχει αναλάβει. Η υπευθυνότητα, ο προγραμματισμός, η ειλικρίνεια, η αμεσότητα, η στενή συνεργασία και η συνεχής επικοινωνία με το δανειολήπτη, η ξεκάθαρη ενημέρωση του, η αναγκαστική ευελιξία που απαιτείται για το συντονισμό πολλών προσώπων που προετοιμάζουν και μετέχουν στη διαμεσολάβηση, ο σωστός χειρισμός των καταστάσεων κατά τη διάρκεια της διαμεσολάβησης (ας μην ξεχνάμε ότι καλώς ή κακώς η Τράπεζα είναι το δυνατότερο μέρος) έχουν ως αποτέλεσμα επιτυχείς διαμεσολαβήσεις.
Στη συγκεκριμένη διαμεσολάβηση οι δανειολήπτριες ήταν μητέρα και κόρη ηλικίας 70 και 45 ετών. Είχαν τρείς δανειακές οφειλές στην τράπεζα Eurobank που πλέον έχουν μεταβιβαστεί, η μια σε ευρώ και οι δύο σε ελβετικό φράγκο. Είχαν προσφύγει και οι δύο στο νόμο Κατσέλη (συνεργαζόμενες με άλλο δικηγορικό γραφείο) με αρνητικό αποτέλεσμα για αυτές λόγω δόλου, ενώ ήδη είχαν εκδοθεί διαταγές πληρωμής. Στην οικογένεια υπάρχουν σοβαρά προβλήματα υγείας και ανεργίας. Οι δανειολήπτριες επισκέφτηκαν το δικηγορικό γραφείο της Άννας Κορσάνου προκειμένου να ενημερωθούν για την καλύτερη εξέλιξη που θα μπορούσε να έχει το πρόβλημά τους. Τους προτείναμε τη λύση της Τραπεζικής Διαμεσολάβησης.
Η προετοιμασία της Διαμεσολάβησης διήρκησε μήνες με αποστολή οικονομικών εγγράφων από τη μια προς την άλλη πλευρά. Προσοχή! τα θέματα των δανείων και η διευθέτησή τους, αλλά και οι τραπεζικές διαμεσολαβήσεις δυσκολεύουν σημαντικά πλέον. Για να οριστεί η ημερομηνία διαμεσολάβησης έπρεπε να διευθετηθούν πολλά ζητήματα και τελικά ορίστηκε με την παρουσία των δανειοληπτριών, του δικηγόρου τους, των εκπροσώπων της Τράπεζας, της δικηγόρου της και της Άννας Κορσάνου ως διαπιστευμένης διαμεσολαβήτριας.
Η διαμεσολάβηση διήρκησε πολλές ώρες, έγιναν κοινές και χωριστές συναντήσεις των μερών. Η πλευρά των δανειοληπτών ανέπτυξε τα δεδομένα της και τις οικονομικές δυνατότητές τους και ενώ αρχικά οι θέσεις των δύο μερών δηλαδή Τράπεζας και δανειοληπτών ήταν αρκετά μακριά, μετά από διαπραγμάτευση βρέθηκε μια λύση οριστική, βιώσιμη για τους δανειολήπτες που περιελάμβανε ποσό μηνιαίας δόσης στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους, αλλά και κομμάτι μικρής διαγραφής των δανείων με ένα πολύ χαμηλό επιτόκιο.
Η λύση αυτή για να επιτευχθεί χρειάστηκαν μήνες διαπραγματεύσεων με εξειδικευμένα στελέχη και εξειδικευμένο τμήμα της Τράπεζας Eurobank αφ ενός, και έμπειρο και ικανό διαμεσολαβητή και δικηγόρο των δανειοληπτών, αλλά και πολλές ώρες συζητήσεων, έως ότου βρεθεί ένα αποτέλεσμα. Πρέπει να σημειωθεί ότι τέτοιου είδους διαπραγμάτευση γίνεται από εξειδικευμένο τμήμα της Τράπεζας, είναι μια νέα διαδικασία και ιδιαιτέρως σημαντική, ενώ έκπληκτοι διαπιστώνουμε ότι ακόμα και στελέχη των καταστημάτων της Τράπεζας δεν γνωρίζουν τη διαδικασία και δεν παρέχουν τη σωστή ενημέρωση στους δανειολήπτες.
Πολλοί δανειολήπτες ταλαιπωρούνται πολλά χρόνια. Ιδίως όσοι προσέφυγαν στο νόμο Κατσέλη έως ότου εκδικαστεί η υπόθεσή τους και εκδοθεί η απόφαση μπορεί να έχασαν και μια δεκαετία και αρκετοί είχαν απορριπτική απόφαση, ενώ ακόμα και η έφεση που άσκησαν απέβη και αυτή άκαρπη. Δυστυχώς οι κακές συγκυρίες, οι λανθασμένες επιλογές, η λάθος επιλογή συμβούλου ή συνεργάτη για το χειρισμό των υποθέσεων αυτών, η απόρριψη των δικαστικών προσφυγών τους, επιπλέον προβλήματα ζωής ή υγείας που μπορεί να ανέκυψαν στο διάστημα αυτό ,έχουν φέρει δανειολήπτες ακόμα και ενώπιον του πλειστηριασμού της κύριας οικίας τους πλέον. Ενώπιον αυτών των καταστάσεων η τραπεζική διαμεσολάβηση αποτελεί μια ενδεδειγμένη λύση με θετικά αποτελέσματα για τους δανειολήπτες.