Επιτυχής Διαμεσολάβηση

Η δυσκολία στην επικοινωνία με τις εταιρείες διαχείρισης είναι πλέον δεδομένη. Χιλιάδες δανειολήπτες που προσπαθούν αγωνιωδώς να βρούν μία λύση στα προβλήματα τους και να ρυθμίσουν τις οφειλές τους έρχονται αντιμέτωποι με τις πολλές δυσκολίες και καθυστερήσεις στην επικοινωνία με τις εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν και οι δικηγόροι των δανειοληπτών, οι οποίοι επιπρόσθετα θα πρέπει να αναμένουν να γίνει δεκτή και η εξουσιοδότηση που τους παρέχουν οι δανειολήπτες – εντολείς τους.

Το ζήτημα, βέβαια, είναι ακόμα πιο σοβαρό όταν επίκειται και πλειστηριασμός, οπότε και υπάρχει μεγάλη χρονική πίεση για την διεκπεραίωση της υπόθεσης. Οι καθυστερήσεις στο σύστημα λειτουργείας της κάθε εταιρείας διαχείρισης τότε είναι κρίσιμες για την εξέλιξη της υπόθεσης και για το αν θα καταφέρει ο δανειολήπτης να προλάβει να αναστείλει τον πλειστηριασμό και να σώσει το ακίνητό του.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η υπόθεση εντολέων του γραφείου μας οι οποίοι κινδυνεύουν να χάσουν την κύρια κατοικία τους . Ειδικότερα, οι εντολείς μας είναι ένα παντρεμένο ζευγάρι προχωρημένης ηλικίας (70 +) και αντιμετωπίζουν και οι δύο πολλά προβλήματα υγείας. Ο εντολέας μας είχε αιτηθεί, όπως χιλιάδες δανειολήπτες, να υπαχθεί στον Ν. Κατσέλη προκειμένου να προστατεύσει την κύρια κατοικία τους που βρίσκεται στην κυριότητά του. Βάσει προσωρινής διαταγής υποχρεούται να καταβάλλει στους πιστωτές του μία μηνιάια δόση που ανταποκρίνεται στην οικονομική του κατάσταση. Στη συνέχεια υπέβαλε αίτηση επαναπροσδιορισμού βάσει του Ν.4745/2020 και περιμένει την έκδοση της απόφασης. Ωστόσο μία από τις εταιρείες διαχείρισης που ανέλαβε τις οφειλές του ζευγαριού, τους επέδωσε διαταγή πληρωμής και στη συνέχεια έκθεση αναγκαστικής κατάσχεσης, με την οποία ορίστηκε πλειστηριασμός της κύριας κατοικίας τους. Πρέπει να τονιστεί ότι η κατάσχεση τους επιβλήθηκε για το ποσό των 10.000 ευρώ.

Στο γραφείο μας απευθύνθηκε ο ένας εκ των ενηλίκων τέκνων τους και η σύζυγος αυτού. Ωστόσο, είχαν ήδη εκπνεύσει οι προθεσμίες άσκησης ανακοπής και ο μόνη λύση για να σώσουν οι εντολείς μας την κύρια κατοικία τους ήταν η διαπραγμάτευση με την εταιρεία διαχείρισης Cepal προκειμένου να ρυθμιστεί η οφειλή τους. Κατά δική τους δήλωση τα έγγραφα της κατασχετήριας έκθεσης είχαν πεταχτεί στον κήπο του σπιτιού τους δεν τα είχαν δει, τα βρήκαν ετεροχρονισμένα και είχαν απωλέσει τις προθεσμίες για άσκηση ενδίκων βοηθημάτων.

Ήδη από την πρώτη επικοινωνία τους μαζί μας, αρχίσαμε να αναζητούμε τον αρμόδιο για την υπόθεση υπάλληλο. Κάθε υπάλληλος με τον οποίο επικοινωνούσαμε μας κατεύθυνε σε κάποιον άλλον, χωρίς όμως να μπορεί κάποιος να μας βοηθήσει. Συγκεκριμένα, εντός της ίδιας ημέρες είχαμε επικοινωνήσει με τουλάχιστον 5 υπαλλήλους της εταιρείας. Στην συνέχεια επικοινώνησε μαζί μας η εντολέας μας και μας ενημέρωσε ότι υπάλληλος της εταιρείας κάλεσε την ίδια και μεταξύ άλλων της είπε χαρακτηριστικά «Η δικηγόρος σας δεν έχει κάνει τίποτα» και παρά τις προσπάθειές μας η υπάλληλος δεν επικοινώνησε μαζί μας. Δηλαδή, ενώ αναίρεσε όλη την εργασία μας επί της υπόθεσης στην εντολέα μας, ύστερα δεν επικοινώνησε μαζί μας προκειμένου να βρεθεί μία λύση σε ένα τόσο επείγον ζήτημα. Για το λόγο αυτό εστάλη εξώδικο προς την ίδια την υπάλληλο της εταιρείας.

Μετά από πολλές ημέρες προσπαθειών επικοινωνίας και αναμονής έγκρισης της απαραίτητης εξουσιοδότησης επικοινώνησε μαζί μας η υπάλληλος που ανέλαβε την υπόθεση. Μία εβδομάδα πριν τον πλειστηριασμό προσπαθούσαμε ακόμα να βρούμε μία λύση ευνοϊκή για τους εντολείς μας. Η οφειλή των εντολέων μας ήταν 24.000 ευρώ και η εταιρεία ζητούσε την καταβολή 12.000 ευρώ προκειμένου να αναστείλει τον πλειστηριασμό και ρύθμιση του υπολοίπου. Οι εντολείς μας, όμως, δεν είχαν τη δυνατότητα να καταβάλλουν το ποσό των 12.000 ευρώ. Κατάφεραν να συγκεντρώσουν το ποσό των 8.000 ευρώ με βοήθεια συγγενών τους που τους έδωσαν τα χρήματα και τελικά η εταιρεία δέχτηκε να υπογραφεί ρύθμιση βάσει της οποίας οι εντολείς μας θα καταβάλλουν 8.000 ευρώ για την αναστολή του πλειστηριασμού και το υπόλοιπο ποσότης οφελής τους θα ρυθμιστεί με μηνιαίες δόσεις ύψους 400 ευρώ. Οι υπάλληλοι πρέπει να πούμε ότι ήταν ευγενείς και προσπάθησαν λόγω του επείγοντος χαρακτήρα να δώσουν προτεραιότητα στην υπόθεση.

Και τώρα άλλη Οδύσσεια. Προσέξτε! Η εταιρεία ζητούσε καταβολή ποσού 8.000 ευρώ προκειμένου να ανασταλεί ο πλειστηριασμός, αλλά δεν δεχόταν αυτό να αναγραφεί στην πράξη ρύθμισης. Η υποχρέωση του δικηγόρου είναι να ενημερώνει σωστά και να διασφαλίζει τα δικαιώματα του πελάτη του. Ενημερώσαμε τους εντολείς μας ότι η μη αναγραφή στη πράξη ρύθμισης της αναστολής του πλειστηριασμού με τον όρο της καταβολής των χρήματων δεν τους διασφαλίζει και απαιτήσαμε από την εταιρεία να προστεθεί ο όρος αυτός. Η εταιρεία ήταν ανένδοτη. Μας έδωσαν να διαβάσουμε ένα προσχέδιο της ρύθμισης και μας ενημέρωσαν ότι δεν αλλάζει ούτε μια λέξη από το κείμενο. Όλα αυτά γίνονταν με τηλεφωνήματα και ηλεκτρονική αλληλογραφία, καθώς στις περιπτώσεις αυτές δεν υπάρχει δια ζώσης επικοινωνίας. Υπό το φόβο του πλειστηριασμού αναγκάστηκαν να καταβάλλουν τα χρήματα, να υπογράψουν τις ρυθμίσεις, παρόλο που η όλη διαδικασία δεν τους διασφάλιζε εντελώς. Τελικά ο πλειστηριασμός ευτυχώς ανεστάλη.

Η υπόθεση αυτή ήταν απαιτητική. Όλες οι ενέργειες έπρεπε να γίνονται υπό την πίεση του χρόνου και οι καθυστερήσεις στην επικοινωνία με την εταιρεία διαχείρισης μείωναν τον διαθέσιμο χρόνο. Οι εντολείς μας είναι και οι δύο μεγάλοι σε ηλικία και ανησυχούσαν ότι θα χάσουν την κατοικία τους. Οι συνεχείς αλλαγές των δεδομένων από την εταιρεία προκαλούσαν επιπλέον άγχος στους εντολείς μας και στην οικογένεια τους. Ωστόσο, παρά τις πολλές δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε, καταφέραμε να εμποδίσουμε τον πλειστηριασμό μόλις δύο ημέρες πριν την διενέργειά του.

Scroll to Top