Εξωδικαστικός

Δεύτερη επίδοση διαταγής πληρωμής μετά την υπογραφή ρύθμισης εταιρεία Do Value Greece

Επιτυχής ήταν ακόμα μία υπόθεση διαμεσολάβησης με εταιρεία διαχείρισης για εντολείς του γραφείου μας. Πρόκειται για ένα ζευγάρι δανειοληπτών συνταξιούχος ο άντρας και απασχολούμενη με τα οικιακά η σύζυγός του, που είχαν δύο στεγαστικά δάνεια και ένα καταναλωτικό τα είχαν αναλάβει από την τράπεζα Eurobank. Οι εντολείς μας θέλησαν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους υπό τον φόβο να χάσουν ένα ακίνητο τους στο οποίο κατοικεί ο ενήλικος γιός τους.

Μετά από περίπου έναν χρόνο επικοινωνίας με την εταιρεία διαχείρισης που είχε αναλάβει τα δάνεια τους Do Value Greece καταφέραμε να βρούμε μια ευνοϊκή για αυτούς ρύθμιση, η οποία ανταποκρινόταν στα οικονομικά τους δεδομένα και θα τους επιτρέψει να προστατεύσουν την ακίνητη περιουσία τους.

Για την εύρεση λύσης στην υπόθεση αυτή χρειάστηκε να προγραμματίσουμε αρκετές συναντήσεις με την εταιρεία διαχείρισης. Όταν, όμως, είχαμε καταφέρει να βρούμε μία κοινή γραμμή επικοινωνίας και να θέσουμε κάποιες βάσεις γύρω από τις οποίες θα κινούνταν οι ρυθμίσεις ήρθαμε αντιμέτωποι με την καταχρηστική συμπεριφορά των υπαλλήλων της εταιρείας.

Συγκεκριμένα, το ζήτημα της ρύθμισης και διαχείρισης των δανειακών τους οφειλών άγχωνε πολύ τους εντολείς μας οι οποίοι συχνά είχαν απορίες για την διαδικασία της διαμεσολάβησης και για τις προτάσεις που τους γινόντουσαν από την εταιρεία διαχείρισης. Προκειμένου να τους βοηθήσουμε να εξοικειωθούν με την διαδικασία προγραμματίσαμε διαδικτυακή συνάντηση με τους αρμόδιους για την υπόθεση τους εντολείς. Θέμα της συζήτησης ήταν οι προτάσεις στις οποίες είχαμε καταλήξει.

Ειδικότερα, οι προτάσεις ήταν οι ακόλουθες:
Για το ένα στεγαστικό δάνειο του οποίου η συνολική οφειλή ήταν 106.000 ευρώ θα κατέβαλαν προκαταβολή 7.500 ευρώ και το υπόλοιπο ποσό πλέον των τόκων θα ρυθμιζόταν σε 234 μηνιαίες δόσεις. Για την οφειλή του καταναλωτικού δανείου ύψους 15.500 ευρώ προτάθηκε η καταβολή ποσού 5.000 ευρώ εφάπαξ για την ολική εξόφληση αυτού.

Οι προτάσεις αυτές έβρισκαν σύμφωνους τους εντολείς μας και θέλησαν να συζητήσουν περαιτέρω για να μην υπάρχει καμία απορία επ’ αυτών. Στην διαδικτυακή συνάντηση που έγινε οι αρμόδιοι για την υπόθεση υπάλληλοι είχαν ξεκαρδιστεί στα γέλια, ενώ δεν δώσαμε δικαιώματα γελοιότητας, ήταν χλευαστικοί και με την στάση τους απαξίωναν την συνάντηση μας. Να σημειωθεί ότι πριν από αυτήν την συνάντηση ο ένας από τους αρμόδιους υπαλλήλους επέλεγε συχνά να επικοινωνεί απευθείας με τον εντολέα μας παρά την συνεχή δήλωση αυτού ότι έχει εξουσιοδοτήσει δικηγόρο για να γίνεται επικοινωνία και δεν επιθυμεί να επικοινωνούν μαζί του. Στη διαμαρτυρία μας μας απάντησε ότι θα κάνει ότι θέλει και δεν τον νοιάζει αν θα κάνουμε παράπονα.

Ύστερα από διαμαρτυρία του γραφείου μας για τη στάση του υπαλλήλου, ανέλαβε νέος υπάλληλος την υπόθεση και οι εντολείς μας υπέγραψαν τις ρυθμίσεις βάσει των προτάσεων που τους είχαν γίνει σε κλίμα στοιχειώδους ευπρέπειας και σεβασμού. Κατέβαλλα την προκαταβολή λοιπόν, υπέγραψαν τη ρύθμισης και ενώ όλα πήγαιναν καλά μία εβδομάδα μετά την υπογραφή των ρυθμίσεων τους επιδόθηκε για δεύτερη φορά διαταγή πληρωμής που τους είχε επιδοθεί και το 2014. Η επίδοση για δεύτερη φορά της ίδιας διαταγής πληρωμής σημαίνει ότι ο πιστωτής σκοπεύει να εκκινήσει διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης, δηλαδή να επιδόσει κατασχετήρια έκθεση και να οριστεί ημερομηνία πλειστηριασμού.

Οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να καταλάβουν τι συμβαίνει, ήταν σε πανικό, η οφειλέτης δεν μπορούσε να βρει τα λόγια της για να μας εξηγήσει τι έχει συμβεί. Επικοινωνήσαμε με το νομικό τμήμα της εταιρείας εκδηλώνοντας την έκπληξή μας και μας ενημέρωσαν και διαβεβαίωσαν ότι θα κάνουν παραίτηση από την επιταγή εκτέλεσης, ότι δηλαδή έγινε σφάλμα δεν ενημερώθηκε το αρμόδιο τμήμα και ότι εφ όσον καταβάλλουν τις δόσεις δεν θα κινηθεί κάποια πράξη εκτέλεσης.

Η κίνηση αυτή δείχνει για ακόμα μία φορά την έλλειψη οργάνωσης των εταιρειών διαχείρισης. Τα επιμέρους τμήματα τους δυσκολεύονται να επικοινωνήσουν μεταξύ τους και αδιαφορούν για τις συνέπειες αυτού του προβλήματος στους οφειλέτες. Η έλλειψη εσωτερικής οργάνωσης δυστυχώς επηρεάζει τους δανειολήπτες οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με απαράδεκτες και καταχρηστικές συμπεριφορές ακόμα και όταν έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους. Να σημειωθεί ότι η ομαλή και σωστή οργάνωση των εταιρειών είναι προϋπόθεση για τη λειτουργία τους βασιν του νόμου 4354/2015 και η επόπτρια Τράπεζα της Ελλάδος είναι γνώστης των καταστάσεων αλλά δεν γνωρίζουμε γιατί δεν επιβάλλει κυρώσεις όπως της δίνει δικαίωμα και υποχρέωση ο νόμος.

Scroll to Top