Παρακάτω θα γίνει περιγραφή ρύθμισης δανείου ύψους 100.000 ευρώ ανάμεσα σε δανειολήπτρια και στην εταιρεία DoValueGreece που διαχειρίζεται πλέον τα περισσότερα δάνεια που είχαν αναληφθεί από την Τράπεζα Eurobank.


Το δάνειο είχε αναλάβει η δανειολήπτρια με το σύζυγό της που σκοτώθηκε πριν λίγα έτη σε αεροπορικό δυστύχημα. Έχει τρία παιδιά τα δύο σπουδάζουν σε διαφορετικές πόλεις εκτός της κύριας κατοικίας τους και το τρίτο είναι ανήλικο. Τα μηνιαία εισοδήματα της δανειολήπτριας είναι για τα σημερινά δεδομένα υψηλά, περίπου 2.500 ευρώ μηνιαίως, εν τούτοις αποδείξαμε στην εταιρεία διαχείρισης ότι μετά τη φορολογία και τα έξοδα το ποσό που απομένει για την αποπληρωμή του χρέους της είναι εξαιρετικά χαμηλό.

Έγινε το αίτημα ρύθμισης, μέσω της δικηγόρου της δανειολήπτριας Άννας Κορσάνου έγινε η επεξεργασία του αιτήματος που διήρκησε αρκετούς μήνες και ορίστηκε η ημέρα της διαπραγμάτευσης. Να σημειωθεί ότι η διαδικασία της διαπραγμάτευσης περιβλήθηκε με τον τύπο της διαμεσολάβησης, εν τούτοις με την αιτιολογία της πανδημίας η τράπεζα απαίτησε να γίνει η διαμεσολάβηση διαδικτυακά παρ όλες της δικές μας αντιρρήσεις που θεωρούσαμε ότι θα μπορούσε να γίνει κατ ιδίαν με την τήρηση όλων των ενδεδειγμένων μέτρων ασφαλείας, δηλαδή τήρηση αποστάσεων, μάσκες, αερισμός χώρου, προηγούμενη απολύμανση του χώρου διαμεσολάβησης, ο διαμεσολαβητής είχε φτάσει σε σημείο να έχει ήδη κάνει το test covid, χωρίς να έχει συμπτώματα προκειμένου να δείξει ότι είναι υγιής, εν τούτοις η πλευρά της εταιρείας επέμενε στη διεξαγωγή ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης, αλλιώς θα αρνείτο τη διαμεσολάβηση.

Έτσι όλοι οι υπόλοιποι εξωθήθηκαν στην διεξαγωγή ηλεκτρονικής διαμεσολάβηση καθώς η δανειολήπτρια ήθελε και χρειαζόταν να ρυθμίσει το δάνειό της προκειμένου να προστατευτεί η κατοικία της. Η διαδικασία έγινε μέσω συγκεκριμένου προγράμματος τηλεδιασκέψεων με δυσκολία και δυστοκία στη σύνδεση και την επικοινωνία, που και πάλι απαίτησε η Τράπεζα θεωρώντας όλα τα άλλα προγράμματα όπως το zoom ως διάτρητα.

Η δανειολήπτης που τήρησε μία σοβαρή και αξιοπρεπέστατη στάση επιθυμούσε χαμηλή δόση, επιμήκυνση του δανείου της, διαγραφή τόκων και διαγραφή 50% του κεφαλαίου. Ικανοποιήθηκαν τα δύο από τα τέσσερα αιτήματά της. Δηλαδή επετεύχθη μια χαμηλή δόση που προσέγγιζε κατά πολύ το ποσό που επιθυμούσε. Έγινε η επιμήκυνση που επιθυμούσε, εντούτοις στη συγκεκριμένη υπόθεση δεν έγινε καμία διαγραφή ούτε τόκων, ούτε κεφαλαίου.

Γενικά γίνεται στάθμιση πολλών παραμέτρων για να γίνει μια ρύθμιση. Το ποσό του δανείου, τα εισοδήματα του δανειολήπτη, τα έξοδα του δανειολήπτη, η ακίνητη περιουσία και η αξία αυτής, οι εμπράγματες εξασφαλίσεις του δανείου. Γενικά οι συγκυρίες, δηλαδή οι οικονομικές συνθήκες κάθε περιόδου και εποχής είναι καθοριστικές. Πλέον το νομικό οπλοστάσιο των δανειοληπτών έχει αποδυναμωθεί, καθώς καταργείται στο τέλος του 2020 ο νόμος Κατσέλη, που ήταν ο βασικός τρόπος για να διαγραφούν μεγάλα ποσά οφειλών, ενώ μεγάλο ποσοστών εκκρεμών υποθέσεων απορρίπτεται. Ο νέος πτωχευτικός νόμος που θα ψηφιστεί θα διαγράφει χρέη με την ταυτόχρονη ρευστοποίηση περιουσιακών στοιχείων, ενώ προστασία κύριας κατοικίας θα υπάρχει μόνο για ευάλωτους δανειολήπτες με συγκεκριμένα εισοδήματα και συγκεκριμένους όρους.

Οι ρυθμίσεις με τις Τράπεζες και τους διαχειριστές των δανείων έχουν ισορροπία δυνάμεων τέτοια, που η Τράπεζα έχει περισσότερη δύναμη από το δανειολήπτη. Οι δανειολήπτες θα πρέπει να διαμορφώσουν ρεαλιστικές προσδοκίες καλώς ή κακώς. Στις διαμεσολαβήσεις που έχω χειριστεί υπάρχουν περιπτώσεις που έχει επιτευχθεί διαγραφή, υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν έχει επιτευχθεί διαγραφή. Όλες οι ρυθμίσεις που έχουν επιτευχθεί, με τη δική μου συμμετοχή τουλάχιστον, προσφέρουν μία βιώσιμη λύση στο δανειολήπτη που του επιτρέπει να διατηρήσει και να κρατήσει την περιουσία του , αλλά όχι μία ευτυχισμένη λύση, καθώς όλοι οι δανειολήπτες επιθυμούν τη μεγαλύτερη δυνατή διαγραφή του δανείου τους. Η διαμεσολάβηση είναι μια στάθμιση συμφερόντων και εναλλακτικών που έχει το κάθε μέρος.

Για περισσότερες πληροφορίες για τις εξωδικαστικές ρυθμίσεις και τη διαμεσολάβηση μπορείτε να απευθυνθείτε στο γραφείο μου κλείνοντας ραντεβού.

Επικοινωνήστε μαζί μας

Χαρίλαου Τρικούπη 22, 4oς όροφος

Αθήνα 

210 38 00 573  

693 7523 113

korsanou@yahoo.gr

Για νομικές πληροφορίες: 11844 (κωδικός δικηγόρου: 4144)

Βρείτε μας στα social media