Πολύ σημαντική είναι η παρακάτω υπόθεση τραπεζικής διαμεσολάβησης που χειρίστηκε η δικηγόρος και διαπιστευμένη διαμεσολαβήτρια Άννα Κορσάνου για ζευγάρι δανειολητπών.
Οι δανειολήτπες είχαν οφειλή στην τράπεζα Eurobank από 4 δάνεια το ένα εκ των οποίων ήταν σε ελβετικό φράγκο. Είχαν κάνει αίτηση υπαγωγής στο νόμο Κατσέλη συνεργαζόμενοι με άλλο δικηγορικό γραφείο και εξεδόθη απορριπτική απόφαση λόγω δόλου, αλλά και λόγω ότι η δικαστής δεν πείστηκε ότι η διάσταση τους ως ζευγάρι που επικαλέστηκαν στο δικαστήριο ήταν αληθής. Η απόφαση ήταν τόσο καλά τεκμηριωμένη από την πλευρά της δικαστού που σε περίπτωση έφεσης των δανειοληπτών δεν υπήρχαν πολλές πιθανότητες επιτυχίας.
Προσήλθαν στο γραφείο μου και τους πρότεινα τη διέξοδο της τραπεζικής διαμεσολάβησης. Να σημειωθεί ότι τα δάνειά τους έχουν πλέον μεταβιβαστεί στην εταιρεία CAIRO και διαχειριστής τους είναι η εταιρεία DoValue Greece που συστάθηκε πρόσφατα. Στη διαμεσολάβηση προσήλθαν εκπρόσωποι της εταιρείας DoValue Greece μαζί με το δικηγόρο της εταιρείας.
Η επεξεργασία και προετοιμασία της διαμεσολάβησης διήρκησε μήνες και εν τέλει πραγματοποιήθηκε σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο για διαμεσολαβήσεις. Είναι σημαντικό να γίνει αντιληπτό ότι η προετοιμασία μιας διαμεσολάβησης είναι σχεδόν το 70% του αποτελέσματος και εξαρτάται από το δικηγόρο των δανειοληπτών. Δηλαδή όσο περισσότερο ενδιαφέρον δείξει για την υπόθεση, όσο περισσότερη ενασχόληση έχει, όσο περισσότερο χρόνο αφιερώσει για επικοινωνία με την τράπεζα για αποστολή εγγράφων για επικοινωνία και επεξηγήσεις στους δανειολήπτες τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες επιτυχούς αποτελέσματος.
Η Άννα Κορσάνου χειρίζεται προσωπικά τις υποθέσεις διαμεσολάβησης με αμεσότητα και ξεκάθαρη επεξήγηση των διαδικασιών στους πελάτες δανειολήπτες που είναι ασφαλώς και το αδύναμο μέρος της διαδικασίας ή μπορεί να δυσκολεύονται να κατανοήσουν οικονομικούς όρους και έχουν ήδη ταλαιπωρηθεί για διάστημα 10 ετίας πλέον χωρίς να ξεμπερδεύουν.
Η διαμεσολάβηση διήρκησε 10 ώρες περίπου. Αρχικά η τράπεζα ξεκίνησε με πιο δυσχερείς προτάσεις που κατόπιν διαπραγματεύσεων διαμορφώθηκαν διαφορετικά και με τρόπο που ήταν βιώσιμος για τους δανειολήπτες. Το περιβάλλον και η επικοινωνία ήταν απολύτως πολιτισμένα καθώς στη διαδικασία αυτή δεν υπάρχουν επιθέσεις, ή κατηγορίες, ή καταλογισμός ευθυνών αλλά πρακτικά γίνεται προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος.
Τα δάνεια συγκεντρώθηκαν σε ένα ύψους 430.000 ευρώ. Οι δανειολήπτες είχαν δύο ακίνητα και μηνιαίο ύψος αποδοχών 2.500 ευρώ χωρίς να έχουν παιδιά. Εν τούτοις προσκόμισαν έξοδα και έχουν υποχρεώσεις και σε άλλες τράπεζες αποδεικνύοντας τις πραγματικές δυνατότητές τους καταβολών.
Εν τέλει υπήρξε μείωση χρέους 136.000 ευρώ και καταβολή μηνιαίων δόσεων με κλιμακούμενη αύξηση μετά από τριετία. Η συμφωνία αυτή ήταν το καλύτερο δυνατόν που μπορούσε να επιτευχθεί υπό τις παρούσες συνθήκες για τους δανειολήπτες, καθώς οι εναλλακτικές τους ήταν εξαιρετικά περιορισμένες, ενώ όλες οι προηγούμενες διαπραγματεύσεις που είχαν προσπαθήσει να κάνουν μόνοι τους με κάποιο κατάστημα δεν ευδοκίμησαν.
Σε περιπτώσεις δανείων και υπερχρέωσης οι δανειολήπτες καλό είναι σε συνεργασία με έναν έμπειρό δικηγόρο που είναι διατεθειμένος να ασχοληθεί μαζί τους υπεύθυνα, να εξετάζουν προσεκτικά τις εναλλακτικές που έχουν και ποια από αυτές έχει τις περισσότερες ρεαλιστικές πιθανότητες επιτυχίας και αυτήν να ακολουθούν